Inloggen

Meer dan een dak boven je hoofd

Het hebben van een dak boven je hoofd is een basisbehoefte. Voor jongeren tussen de 18 en 25 jaar uit Wijk bij Duurstede die dakloos (dreigen te) worden, kan Stichting BED uitkomst bieden.

Misschien zijn er problemen geweest in je leven: schulden, verslaving, relationele verstoringen en ben je op het punt gekomen om je leven een positieve wending te gaan geven. Stichting BED kan jou daarmee wellicht helpen. We hebben 5 kamers verdeeld over 2 huizen voor jongeren zoals jij.

Je woont in je eigen kamer, maar samen met anderen in een huis, waar je ook gezamenlijk de verantwoording voor hebt.

Een vrijwillige mentor kijkt samen met jou wat je wilt veranderen in je leven. Het doel is dat je na 2 jaar in staat bent om goed voor jezelf te zorgen en door kunt stromen naar een zelfstandige woonplek.

Visie op begeleiding van de jongeren

Belangrijke uitgangspunten bij de begeleiding van jongeren zijn:

• Jongeren kaarten zelf hun problemen aan
  • Jongeren worden serieus genomen
  • Naar hun problemen wordt geluisterd
  • Zij gaan zelf hun problemen aanpakken met steun van iemand, die daar tijd en energie in wil steken
  • Mentoren zijn sturend om jongeren in beweging te krijgen.